LED Text Scroller

Wednesday, August 31, 2011

++salam,, salam dan salam++






SALAM MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

+

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN KE-54

=


SALAM MERDEKA RAYA!!!











Monday, August 29, 2011

++SALAM SYAWAL dari bumi besut, terengganu++



30 hari Ramadhan di sisi,,,
sekarang tiba Syawal dinanti,,,
menyusun 10 jari tanda raya da jadi,,,
ampun maaf andai kata kesalahan terjadi...


Salam Aidilfitri ku berkata,,,
maaf zahir dan batin ku pinta,,,
makan hingga perut merana,,,
DUET RAYA jangan lupa...



♥♥░(¯`:´¯)░♥♥♥♥♥SeLaMaT♥♥♥♥♥
░.(¯`•.\|/.•´¯)♥HaRI RaYa♥
░(`♥•.(۞).•´¯)░(¯`:´¯)♥MaaF DiPiNTa♥
░ (_.•´/|\`•._)(¯ `•.\|/.•´¯) ♥JiKa aDa♥
░ ░ (_.:._)░░(¯`•..(۞).•´¯)♥TeRLaNJuR BiCaRa♥
░░♥░ (¯`:´¯)░(_.•´/|\`•._)♥SaaT KiTa BeRPaNTuN SeLoKa♥
♥░.(¯ `•.\|/.•´¯)::(_.:._)♥DaN BeRGuRau SeNDa♥
░ (¯ `•.(۞).•´¯)♥iKHLaS DaRi HaTi♥
░ ░(_.•´/|\`•._) ♥Salam Ukhwah♥
░ ♥░ (_.:._)´.♥(^.^)v♥



Sunday, August 28, 2011

++selamat jalan duhai RAMADHAN dan selamat datang wahai SYAWAL++

ASSALAMUALAIKUM...

Aku lihat RAMADHAN dari jauh.... lalu ku sapa ia,"Hendak kemana?"

Dengan lembut ia berkata, "Aku harus pergi, mungkin jauh & sangat lama. Tolong sampaikan pesanku untuk orang bernama MUKMIN". Syawal akan tiba sebentar lagi, ajaklah SABAR Untuk menemani hari2 dukanya, Peluklah ISTIQAMAH saat dia kelelahan dalam perjalanan TAQWA, Bersandarlah pada  TAWADUK saat kesombongan menyerang, dampingilah ALQURAN & As-SUNAH di setiap masalah yang dihadapi...

Itupun Syawal.. ia sudah tiba.. "Ku lihat Ramadhan pergi...... jauh meninggalkan ku..."... " Ya ALLAH,, apakah aku akan berjumpa lagi dengan Ramadhan??... Ya ALLAH,, ketemukan Ramadhan pada ku pada masa hadapan... moga diriku dapat berjumpa Ramadhan buat kali yang seterusnya...



renUngan bersama~

Saturday, August 27, 2011

++lagi 4 hari.. yeaaaa++

ASSALAMUALAIKUM...



disebabkan shaya nie malas untuk menaip dengan panjang dan lebarnya.. disini shaya nak berpantun akibat berjangkit sama itu Jarjit 'UPIN DAN IPIN"... kihkihkihkih...




~
~
~
~
~

satu dua tiga dan empat,,
mana nak sama si katak lompat,,
empat hari ramadhan bakal ditinggalkan,,
mari kita bersama membuat amalan..

diam-diam ubi berisi,,,
semua diam semua tak mengerti,,
diam-diam tidak diketahui,,
tinggal lagi 4 hari syawal ke mari..

balek kampung dengan riang,,
berhati-hati dijalanan,,
hati gembira sungguh riang,,
bila beraya dikampung halaman..

kuih muih aneka warna,,
sungguh enak bila dirasa,,
banyak sungguh makan di rasa,,
sampai perut penuh tak terkata..

mohon kemaafan kesalahan dipinta,,
menghulur tangan tanda keihlasan,,
hari raya sudah menjelang tiba,,
ampun maaf hanya dipinta...

10 jari dihulur salam,,
sama-sama bersalaman,,
raya setahun hanya sekali,,,
duet raya jangan lupa nak bagi...


~
~
~
~
~

SALAM LEBARAN

T______________________________t



Thursday, August 25, 2011

++alahai budak2 sekolah++

ASSALAMUALAIKUM...



hari terakhir di SKKR (sek,keb, kg raja)... macam2 kejadian berlaku... budak2 zaman sekarang,,, memang kalau bermain niee,,, KASAR~~!!.. gunting laa,, pisau la... benda tu da macam alat permainan diaorang da... assiiiihhkk.. tahukan mereka itu merupakan alatan tajam??.. (skema punya soklan,, CIKGU kannn~~)..

duk ralit.... (khusyuk ok~~).. duk menulis2 borang nak bagi kat guru besar.... riuh dengan suara2 cikgu.... ingatkan kenapa.. ade budak luka kat bahu.. mana tak nye.. nak bergurau pom pakai gunting... PAKAI GUNTING ok~~!! (penegasan disitu)...

riuh pulak duk nak letak ubat kat budak tu... da nangis2 da budak tu.. sakit kot ah.. mana tak nyee... dalam kot~~!!.. maybe kawan dia tu pakai gunting yang tajam,.,,, ala yang mucung tirus tuu.. mau tak dalam luka nya tu.... ramai laa yang jadi 'dokter' tuk rawat dak tu,,,

terima kasih pada cikgu olin aka cikgu prakticum selaku 'dokter' tuk merawat budak yang luka tuu.. uuiiisshhh.. merah baju budak tu ok... habis muka2 pipi2 budak tuu.. maybe gurau kasar kot... ntah laa.. budak tahun 2.. pepaham laa.. tak mampu den nak nerangkannye ehh...

hari2 last nie laa macam2 hal jadi.. lucu, gelak, tawa, riuh, rendah, epi nangis... sume ada... baru je cakap2 dengan member lam kete otw mai sekolah tadi.. "hari nie hari last, macam mana laa agak nye yee...".. tup2 da jadi macam niee....

pengalaman ok... sebab tu di panggil PENGALAMAN BERASASKAN SEKOLAH... so memang berpengalaman laa.. macam mana nak handle budak ape sumua.. memang pengalaman yang tak dapat dilupakan tuk PBS yang last niee... tahun2 depan tak tau jadi apa pulak.. ye laa tahun depan dak masuk sekolah tuk mengajar prakticum... macam mana laa erkk.. dapat bayang x????...
(seram lak..)


papehal pom.. cikgu2 nie kene alert dengan budak2.. nak2 yang kelas hujung2.. memang tak leh nak kawal.. gunting tajam pom dia leh wat main2.. macam mana tak luka... so.. be a gud teacher in a future k.. chaiyok2 addina~~!!,,,, go go go~~!!



Wednesday, August 24, 2011

++yeeaahhhh.. dapat kad raya++

ASSALAMUALAIKUM....


semalam kan.. kite kan.... dapat kat raya.. 1st kat raya kite dapat tau... tengok2 de kat raya atas meja dalam bilik.. uuiisshhkkkk de assistant da sekarang.. heheheheh.. (tq my bro letak kad dlm bilik.. hahaha)... 





tengok tulis pom da tau sapa pengirim nya.. nak buat suprise konon.. huh.. tak jadi pom.. sebab da tau.. ahahahah.. kecian 'dia'... hikhikhikhik....





tapi kite suke..sebab apa kite suke.... sebab kad kite comey.. 50% handmade... so,, appreciate laa sikit kan... heeeeeeeeeeeeee...



korang ada?? tak da kan~~~~


papehal pom.. TERIMA KASIH bebanyak buat si pengirim yang menghantarkan kad raya untuk insan yang 'comel' ini.... nie ada pantun untuk si pengirim yang 'mungkin' akan membaca blog nie...


nak buat suprise,, suprise tak jadi...
orang tanya buat tak reti....
kad raya pertama yang ku dapati...
terima kasih daun keladi...

kad raya comel air tangan sendiri...
nak buat kejutan, kejutan tak jadi...
biar simple tapi ku hargai...
lain kali bagi yang mahal lagi...

salam lebaran buat si dia...
lebaran di sambut dengan mulia...
ku mohan kemaafan di hari bahgia..
moga dipanjangkan umor berjumpa di lain masa...


salam lebaran 


>________________<

Monday, August 22, 2011

++duhai nasibku~~~ ++




Nasib Orang Perempuan:



mengandung salah,, tak mengandung salah

kawen salah,, tak kawen salah

kawen cepat salah,, tak kawen cepat salah,, kawen lambat pun salah

kawen hantaran murah salah,, kawen hantaran mahal salah



inilah dugaan manusia bernama PEREMPUAN... 
sebab tulah pahala bagi PEREMPUAN nie besar dan masuk SYURGA pun senang.....







Saturday, August 20, 2011

++malam Lailatul Qadar++

ASSALAMUALAIKUM....


Antara tanda-tanda dalam mengetahui malam lailatul qadar adalah berdasarkan beberapa hadis di bawah :

1. Abi Ibnu Ka’ab telah meriwayatkan bahawa Rasulullah S.A.W telah bersabda mengenai lailatul qadar yang bermaksud : Sesungguhnya matahari yang keluar pada hari itu tidak begitu bercahaya (suram). – Hadis riwayat imam Muslim dalam kitab puasa -

2. Telah diriwayatkan daripada Nabi S.A.W bahawa baginda telah bersabda yang bermaksud : Sesungguhnya tanda-tanda lailatul qadar, bahawa malamnya bersih suci seolah-olah padanya bulan yang bersinar, tenang sunyi, tidak sejuk padanya dan tidak panas, tiada ruang bagi bintang untuk timbul sehingga subuh, dan sesungguhnya tanda-tandanya matahari pada paginya terbit sama tiada baginya cahaya seperti bulan malam purnama tidak membenarkan untuk syaitan keluar bersamanya pada hari itu. – Hadis riwayat imam Ahmad dengan isnad jayyid daripada Ibadah bin As-Somit -

3. Dalam Mu’jam At-Tobarani Al-Kabir daripada Waailah bin Al-Asqa’ daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Malam lailatul qadar bersih, tidak sejuk, tidak panas, tidak berawan padanya, tidak hujan, tidak ada angin, tidak bersinar bintang dan daripada alamat siangnya terbit matahari dan tiada cahaya padanya(suram).

4. Telah meriwayat Al-Barraz dalam musnadnya daripada Ibn Abbas bahawa Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud : Malam lailatul Qadar bersih tidak panas dan tidak pula sejuk.
Qadhi ‘Iyad telah mengatakan ada dua pendapat mengenai matahari yang terbit tanpa cahaya iaitu:

1) Ia merupakan tanda penciptaan Allah SWT.
2) Menunjukkan bahawa kerana terlalu banyak para malaikat yang berzikir kepada Allah pada malamnya dan
    mereka turun ke bumi yang menyebabkan sayap-sayap dan tubuh  mereka yang halus  menutupi dan           menghalangi matahari dan cahayanya.

Daripada hadis-hadis di atas bolehlah kita buat kesimpulan bahawa antara tanda-tanda lailatul qadar ialah :
a. Pada malamnya keadaan bersih dengan cuaca tidak sejuk dan tidak pula panas.
b. Malamnya tenang yang mana terang dan angin tidak bertiup sebagaimana biasa dan awan agak nipis.
c. Malamnya tidak turun hujan dan bintang pula tidak bercahaya seolah-olah tidak timbul.
d. Pada siangnya pula matahari terbit dalam keadaan suram.

Friday, August 19, 2011

++advance punye budak++




KISAH BUDAK SKOLA YANG TERLEBIH BIJAK~~

Cikgu : Baik anak-anak murid. Pagi ni kita akan belajar mengenal bunyi haiwan.

Arif, macam mana bunyi ayam berkokok?

Arif : Kok kokk kokkkkk!!!!!

Cikgu : Bagus Arif.. Nina, buat bunyi kucing pula..

Nina: Meowwww

Cikgu : Amboi, manja kucing tu ya. Ajoi, buaya bagaimana pula bunyinya?

Ajoi : Fewittt! Hai, Cik Adik! Sorang jer...? Abang temankan ya....

Cikgu : Bunyi buaya apa tu??? *_*"

Ajoi : Buaya darat cikgu!! XOXO.
 
alahai budak.. bijak kamo berkata2.. :P
 
 

Thursday, August 18, 2011

++siapa saya??++

PREJUDICE??

GOOD GIRL??

NEGATIVE  THINKER??

BAD GIRL??

STRONG GIRL??

or what??


tak dapat di gambarkan lagi...

sobsobsobsobsob....

p/s: mood swing~~

++wordless THURSDAY++

 ~
~
~
~

MAN ONLY~~!!~
>_________<
~
~
~
~






Tuesday, August 16, 2011

++bersabar lah duhai hati++

 
 
"Bersabarlah dengan setiap dugaan yang datang..kerana sabar itu indah, sabar adalah bunga-bungaan dari keimanan yang benar. Harumannya ialah kepasrahan iaitu memandang baik segala keputusan Allah disamping meyakini hikmah yang tersembunyi disebaliknya. Kelopak-kelopaknya diwarnai ketabahan, ketenangan, keteguhan jiwa sebagai lambang kepuasan dengan qadar Allah SWT"
 
 
 p/s: gambar yang sengaja di terbalikkan... menunjukkan bahawasanya hati nie berada dalam keadaan yang 'tidak stabil'......

Monday, August 15, 2011

++apabila lagu Justin Bieber pom diMelayukan++


mehh kita dengar meh.. cute sangat...


I LOVE U MOM~~!!


video

++aeewww.... gedik++

ASSALAMUALAIKUM...


ok... back off if you want to say something bad about me.. diriku,, bukan dirimu... ok~~!!.. (garang laa pulak rasa..)... papehal... hari nie nak berjiwang sikit... :P..

~
~
~
~

sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

~
~
~
~

 

Sunday, August 14, 2011

++tazkirah untuk hari ini++

 
 
Tazkirah sempena Ramadan: 

“Sesungguhnya penghuni neraka yang paling ringan siksaannya ialah orang yang diberi sepasang sandal yang talinya terbuat dari api neraka, lalu mendidihlah otaknya karena panasnya yang laksana air panas mendidih di dalam periuk. Dia mengira tiada seorangpun yang menerima siksaan lebih dahsyat dari itu, padahal dialah orang yang mendapat siksaan paling ringan.” 
(HR. Bukhari-Muslim). 
 
 
 

++ohh.... dugaan~~!!++


ASSALAMUALAIKUM...

~
~
~
~
~
~

delicious nyeeeeeeeeeeeee

~
~
~
~

~
~
~
~

tertelan air liur

~
~
~
~



~
~
~
~

menu berbuka puasa kelas  09082011...

~
~
~
~

nyummmmm~~!!~~

~
~
~
~

glluupp!!!!

~
~
~
~

nikmatnya ~~!!~~

Monday, August 8, 2011

++adduuhhaaiii.. apa laa nak jadi++

(♥).•*´¨`*•♥•(★) •(♥).•*´¨`*•♥•(★)(♥).•*´¨`*•♥•​(★) •(♥).•*´¨`*•♥•(★)
Ada seorang cikgu tadika yang TAK PERCAYA wujudnya Tuhan. Dia pun berfikir bagaimana hendak mempengaruhi kanak-kanak di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya Tuhan. Tiba-tiba, dia mendapat satu akal...

Guru tadika : Anak-anak, nampak tak pen ini?
Murid-murid : Nampak cikgu.
...Guru tadika : Pen ada kan?
Murid-murid : Ada cikgu.

Kemudian guru tadika tadi memasukkan pen itu
ke dalam poket dia dan kemudian bertanya lagi..

Guru tadika : Anak-anak,nampak tak pen?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.
Guru tadika : Anak-anak nampak Tuhan tak?
Murid-murid : tak nampak cikgu.
Guru tadika : Tuhan ada tak?
Murid-murid : tak ada cikgu.

Guru tadika itu sangat gembira kerana tujuannya untuk mempengaruhi kanak-kanak itu berjaya. Tetapi.. dalam kumpulan kanak-kanak itu ada seorang budak yang pintar yang bernama Amin lalu dia pun mengangkat tangan...

Amin : Cikgu, boleh saya cakap sesuatu?
Guru tadika : Boleh,mari ke depan.
Amin : Kawan-kawan nampak cikgu tak?
Murid-murid : nampak.
Amin : cikgu ada kan?
Murid-murid : ada.
Amin : Kawan-kawan nampak otak cikgu tak?
Murid-murid : tak nampak.
Amin : cikgu ada otak tak?
Murid-murid : tak ada.
(♥).•*´¨`*•♥•(★) •(♥).•*´¨`*•♥•(★)(♥).•*´¨`*•♥•​(★) •(♥).•*´¨`*•♥•(★)

Saturday, August 6, 2011

++menjelma laa wahai si putih++

ASSALAMUALAIKUM...



sangat amat teringin kan bende ini... harap2 dapat laa 1 hari nanti.. duhai semua.. my birthday 1st October ok~~!!~.. nak nie sebagai present~~.. weeeeeeeeeeeeee... buat 'encik' shaye.. nak bende nie ok~~!!~....
>_________________________________<



abracadabra~~!!~~ ttooiiinngg~~




tengok2 siap buat wallpaper dekat desktop tau.. sobsobsobsobsobsob... mintak2 de orang nak bagi ke.. or lau tak de orang nak bagi,, cukup duet nak beli sendiri.. amin amin amin~~

++im loving him++

ASSALAMUALAIKUM...


pertama2 sekali.. dengan rasa besar hati nya,, shaya ingin memohon maaf pada 'encik' shaya sekiranya 'encik' shaya jelesh dengan shaya.. maaf shaya tidak dapat menahan diri untuk "mencintai" dia buat sekian kali nyaa... sesunggunhnya,, shaya tidak dapat menahan rasa "suka" dan "senyum" shaya pada dia yang shaya anggap sebagai "kekasih lama" aka "kekasih gelap" shaya... namun,, 'encik' shaya,, tahukah kamu, bahawasanya,, kamu tetap yang teratas diantara dia, dia dan dia.. PERCAYA laa~~


(utusan buat "encik" shaya yang mungkin akan jelesh dengan dia dia dan dia)


dia dia dia yang shaya maksudkan yang telah membuatkan shaya "gila" kerana dia dia dan dia adalah seperti berikut:.


 park jung min (SS501)


 wooyoung (2PM)


 se7en


 onew (SHINEE)


fadlan hazim (VIP)


ini merupakan sebahagian daripada dia dia dan dia yang membuatkan saya menjadi "tak keruan" pabila menatap wajahnya.. bayangkan betapa "gila" nya shaya bila melihat dia dia dan dia berada di depan mata  (gambar je pom...)


papepom.. DIA.. tetap yang teratas dikalangan dia dia dan dia yang tersenarai.. DIA tidak tersenarai kerana DIA adalah yang TERISTIMEWA....


dia......... <3



p/s : rekaan semata... maafkan shaya yang duhai 'encik' cinta manis,, intan payung,, handsome macho... gurauan semata2... saja nak suh hilang mengantukk.. kuikuikuikuiiii....
>______________<


(tencen keje banyak,,, sbb tu jd cm ginie..)

Friday, August 5, 2011

++wordless FRIDAY++



++hello,, boleh saya cakap dengan..........++

ASSALAMUALAIKUM....


sesungguhnya, kita perlu merapatkn hubungan silaturrahim dari dulu hingga sekarang.. bukan kerna harta atau perasaan,,, namun perlu tulus, jujur dan ikhlas dalam menjalinkan hubungan.. tidak kira sama ada pasangan kekasih,, keluarga,, menantu, mertua atau apa sekali pom... (ceehhwaaahh,, gaya macam ustazh dah ok~~ )..
---untuk renungan diri sendiri semata2.. tiada kene mengena dengan sesiapa pom + ayat yang direka untuk post kali ini --

nak di jadikan cerita,, semata2 nak menjadi 'seseorang' dalam ahli keluarga aku nie,, tak semestinya baru sekarang nak 'muncul',, kan?? sedangkan dah lama kenal2,, 'tunjuk muka' tapi baru sekarang nak bercakap2?? apa kes?? selama nie kawan2 dengan ++ang aku tak nak pulak nak kenal2 dengan keluarga aku yang lain... nak cakap2 dengan family aku ka... nak2 aku yang comel, chantek pe bagai nie...  (ok~~ perasahsantan disitu) :P..

nak disambungkan cerita lagi.... pagi nie tetiba telefon berdering bising otw lepas jemur baju.. (nak memberitahu bahawasanya shaye ini SEORANG YANG RAJIN... ehheemmmm)... mula2 kita nie ingat sapa laa kam.. ye laa.. cakap macam duk dalam toilet... takkan takut kot.. sampai bunyi pom lain macam jaa..heeee... (jahatnyee aku~~!!~~ cchhooiii)... 

"..hello,, boleh saya cakap dengan ______________...".. kita yang tak tau sapa si pemanggil kompem2 akan tanya balek...".... sapa nie??..".. si pemanggil boleh pulak jawap,, ".... nie sapa ye... nak bercakap dengan _______ boleh tak??..".. memang betol laa... iisshhkk ragam bila bercakap telefon nie memang pelbagai kam.. iisshhhhhhkkk.. kita lau nak bercakap telefon mesti laa tau siapa kita nak call.. dengan siapa kita nak cakap,, jangan kita tanya dia,, dia tanya kita balek.. kam.. iishhhkkkk

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablabla
(kononnye ala2 cakap fon tu ok`~~ :P)...
yang tak tahan tu.. ".... ingat nak cakap dengan mak... tapi mak pulak tak dak... macam2 kan??..."... aku dengan selamber menjawap,, "...dah cal salah timing,, memang laa mak tak de...."dia boleh lak tanya,,  "..nie sapa??.."... aii panas tol pagi2 nie.. da laa cal kita,, boleh dia tanya sapa nie... aku geram ngat ehh,, "... adik dia..." selamber bak kata 'encik' shaye... kaso kan?? maaf kan shaye ye... terlepas lak time tuu.. chhooii punye mulut... ishkishkishkishk.. (smbil duk tampo2 bibir niee)... "... tak pa laa , t cal len kali ye..."... aku pulak jawap,, "... ok~~.."... simple but perfect~!!~... hebat kan.. (pe kaitannya)

ntah kenapa,, aku rasa macam 50-50 dengan dia.. maybe tak kenal... ntah... aiishhkk.. macam2 ragam manusia sekarang kan... nak baik,, buat laa baik.. takkan nak baik,, tapi buat jahat.. macam pelik je bunyi tu.. tak adil pom ada juga.. kan... kesimpulannya,,, nak seribu daya, tak nak seribu dalih... cuba lagi sekali dengan daya usaha lagi ye 'duhai wanita'... sekian............

peace yah~~!!~~




note d kaki: rasa macam luahan perasaan kat blog aja... heeeeeeeeeeeeeeee

Wednesday, August 3, 2011

++JOM~~!! mari kita amalkan bersama2++

DELETE semua FILE kebencian... 



INSTALL anti-virus egonisme... 



RESTART kehidupanmu dengan kasih... 



REFRESH peribadimu...



DOWNLOAD kesabaran...  



UPLOAD tingkahlaku yang benar... 



Jgn meng-'UNDO pengalaman buruk... 



COPY & PASTE semua pengajaran & ilmu yang baik... 



Jangan TURN OFF selagi mampu untuk hidup..



>_____________________<

Monday, August 1, 2011

++wordless MONDAY++

 ASSALAMUALAIKUM~~

nampak tak??
tak nampak??
skroll bawah k~~




nampak da kan??
>______________<

jelesh tak??
korang ada??
tak da kan~~!!~~~



p/s: gurauan semata2... tiada kena mengena dengan sesiapa... 

++marhaban YA RAMADHAN++

 ASSALAMUALAIKUM...


RAMADHAN AL-MUBARAH 1432hijrah 

 hari nie 1st day puasa... harap2 dapat dilapangkan dada pada tahun ini.....


Ku mengharapkan Ramadhan
Kali ini penuh makna
Agar dapat kulalui
Dengan sempurna

Selangkah demi selangkah
Setahun sudah pun berlalu
Masa yang pantas berlalu
Hingga tak terasa ku berada
Di bulan Ramadhan semula

Puasa satu amalan
Sebagaimana yang diperintahNya
Moga dapat ku lenturkan
Nafsu yang selalu membelenggu diri
Tiada henti-henti

Tak ingin ku biarkan Ramadhan berlalu saja
Tuhan pimpinlah daku yang lemah
Mengharungi segalanya dengan sabar
Kita memohon pada Tuhan diberikan kekuatan
Ku merayu pada Tuhan diterima amalan

Selangkah demi selangkah...
Dengan rahmatMu oh Tuhanku...
Ku tempuh jua