LED Text Scroller

Friday, August 5, 2011

++hello,, boleh saya cakap dengan..........++

ASSALAMUALAIKUM....


sesungguhnya, kita perlu merapatkn hubungan silaturrahim dari dulu hingga sekarang.. bukan kerna harta atau perasaan,,, namun perlu tulus, jujur dan ikhlas dalam menjalinkan hubungan.. tidak kira sama ada pasangan kekasih,, keluarga,, menantu, mertua atau apa sekali pom... (ceehhwaaahh,, gaya macam ustazh dah ok~~ )..
---untuk renungan diri sendiri semata2.. tiada kene mengena dengan sesiapa pom + ayat yang direka untuk post kali ini --

nak di jadikan cerita,, semata2 nak menjadi 'seseorang' dalam ahli keluarga aku nie,, tak semestinya baru sekarang nak 'muncul',, kan?? sedangkan dah lama kenal2,, 'tunjuk muka' tapi baru sekarang nak bercakap2?? apa kes?? selama nie kawan2 dengan ++ang aku tak nak pulak nak kenal2 dengan keluarga aku yang lain... nak cakap2 dengan family aku ka... nak2 aku yang comel, chantek pe bagai nie...  (ok~~ perasahsantan disitu) :P..

nak disambungkan cerita lagi.... pagi nie tetiba telefon berdering bising otw lepas jemur baju.. (nak memberitahu bahawasanya shaye ini SEORANG YANG RAJIN... ehheemmmm)... mula2 kita nie ingat sapa laa kam.. ye laa.. cakap macam duk dalam toilet... takkan takut kot.. sampai bunyi pom lain macam jaa..heeee... (jahatnyee aku~~!!~~ cchhooiii)... 

"..hello,, boleh saya cakap dengan ______________...".. kita yang tak tau sapa si pemanggil kompem2 akan tanya balek...".... sapa nie??..".. si pemanggil boleh pulak jawap,, ".... nie sapa ye... nak bercakap dengan _______ boleh tak??..".. memang betol laa... iisshhkk ragam bila bercakap telefon nie memang pelbagai kam.. iisshhhhhhkkk.. kita lau nak bercakap telefon mesti laa tau siapa kita nak call.. dengan siapa kita nak cakap,, jangan kita tanya dia,, dia tanya kita balek.. kam.. iishhhkkkk

blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablabla
blablablablablablablablablablablablablablablablablabla
(kononnye ala2 cakap fon tu ok`~~ :P)...
yang tak tahan tu.. ".... ingat nak cakap dengan mak... tapi mak pulak tak dak... macam2 kan??..."... aku dengan selamber menjawap,, "...dah cal salah timing,, memang laa mak tak de...."dia boleh lak tanya,,  "..nie sapa??.."... aii panas tol pagi2 nie.. da laa cal kita,, boleh dia tanya sapa nie... aku geram ngat ehh,, "... adik dia..." selamber bak kata 'encik' shaye... kaso kan?? maaf kan shaye ye... terlepas lak time tuu.. chhooii punye mulut... ishkishkishkishk.. (smbil duk tampo2 bibir niee)... "... tak pa laa , t cal len kali ye..."... aku pulak jawap,, "... ok~~.."... simple but perfect~!!~... hebat kan.. (pe kaitannya)

ntah kenapa,, aku rasa macam 50-50 dengan dia.. maybe tak kenal... ntah... aiishhkk.. macam2 ragam manusia sekarang kan... nak baik,, buat laa baik.. takkan nak baik,, tapi buat jahat.. macam pelik je bunyi tu.. tak adil pom ada juga.. kan... kesimpulannya,,, nak seribu daya, tak nak seribu dalih... cuba lagi sekali dengan daya usaha lagi ye 'duhai wanita'... sekian............

peace yah~~!!~~




note d kaki: rasa macam luahan perasaan kat blog aja... heeeeeeeeeeeeeeee

No comments:

Post a Comment